• Etusivu
  • Yhdistyksen esittely
  • Jäsenyys
  • Yhteystiedot
  • Ajankohtaista
  • Toimiala ja markkinat
    • Toimialaluokitus
    • Tunnuslukuja
    • Turvallisuus
    • Yhteistoiminta
  • Tapahtumat
  • Vuoden kauppakeskusteko
    • Vuoden kauppakeskusteko 2022 osallistujat
    • Vuoden kauppakeskusteko 2021 osallistujat
    • Vuoden kauppakeskusteko 2020 osallistujat
  • Kirjautuminen
ENFI
  • Etusivu
  • Yhdistyksen esittely
  • Jäsenyys
  • Yhteystiedot
  • Ajankohtaista
  • Toimiala ja markkinat
    • Toimialaluokitus
    • Tunnuslukuja
    • Turvallisuus
    • Yhteistoiminta
  • Tapahtumat
  • Vuoden kauppakeskusteko
    • Vuoden kauppakeskusteko 2022 osallistujat
    • Vuoden kauppakeskusteko 2021 osallistujat
    • Vuoden kauppakeskusteko 2020 osallistujat
  • Kirjautuminen
ENFI

Vuoden kauppakeskusteko 2018 -kilpailun osallistujat

1. Kauppakeskus Pikkulaiva: Suomen ensimmäinen pop-up-kauppakeskus (Voittaja)

Kauppakeskus Pikkulaiva nousi Espoonlahteen heinäkuussa 2017 Suomen ensimmäisenä pop-up kauppakeskuksena. Idean keksi ja toteutti Citycon, joka päätti rakennuttaa omistamansa kauppakeskus Lippulaivan tilalle uuden keskuksen. Lähialueen palvelut ja vuokralaisten liiketoiminnan jatkuvuus haluttiin turvata rakennushankkeen aikana ja näin sai alkunsa Suomessa ennennäkemätön pop-up kauppakeskus. Väliaikainen kauppakeskus Pikkulaiva palvelee siihen saakka, kunnes uusi valmistuu vuonna 2021. Rakennuksessa on käytetty helposti irrotettavia puutappiliitoksia, joten kauppakeskus voidaan purkaa osiin ja siirtää rekan lavalla seuraavaan kohteeseen.  

2. Easton Helsinki: Sitä itää - Suomen yhteisöllisin kanta-asiakkuusohjelma (Kunniamaininta)

Sitä itää -ohjelman tarkoituksena on tukea paikallisuutta ja lisätä ihmisten mahdollisuutta vaikuttaa omaan asuinympäristöönsä. Jokainen asiointikerta Eastonissa kampanja-aikana kerryttää sponsorointirahaa, joka luovutetaan yleisöäänestyksessä valituille itähelsinkiläisille tahoille. Yleisö saa myös ehdottaa äänestykseen paikallisia kohennusta kaipaavia kohteita. Kanta-asiakkuusohjelman kautta on tuettu muun muassa paikallista mielenterveysseuraa, jalkapallojoukkuetta sekä vapaapalokuntaa. Ohjelma käynnistyi syksyllä 2017.

Tulosten julkistamistiedote: Suomen ensimmäinen pop-up kauppakeskus Pikkulaiva on rohkea kaupallinen innovaatio

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry
Annankatu 24, 2. krs.
00100 Helsinki
FINLAND

Tietosuojaseloste