• Etusivu
  • Yhdistyksen esittely
  • Jäsenyys
  • Yhteystiedot
  • Ajankohtaista
  • Toimiala ja markkinat
    • Kauppakeskusjulkaisu
    • Toimialaluokitus
    • Retail Facts Finland
  • Tapahtumat
  • Vuoden kauppakeskusteko -kilpailu
  • Jäsenille
ENFI
  • Etusivu
  • Yhdistyksen esittely
  • Jäsenyys
  • Yhteystiedot
  • Ajankohtaista
  • Toimiala ja markkinat
    • Kauppakeskusjulkaisu
    • Toimialaluokitus
    • Retail Facts Finland
  • Tapahtumat
  • Vuoden kauppakeskusteko -kilpailu
  • Jäsenille
ENFI

Kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi 4,4 prosenttia heinä-syyskuussa

Suomalaisten kauppakeskusten vertailukelpoinen* kokonaismyynti nousi heinä-syyskuussa 4,4 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Kokonaismyynnin kasvu oli vauhdikkainta koko Kauppakeskusyhdistyksen indeksien vuoden 2012 lopulta alkaneessa historiassa. Tilastokeskuksen ennakkotieto osoittaa myös koko vähittäiskaupalle ripeätä, 3,9 prosentin kasvua kolmannella vuosineljänneksellä, mikä sekin on suurin kasvuprosentti sitten vuoden 2012. Kauppakeskusten vilkas kolmas vuosineljännes nosti myös 12 kuukauden liukuvan tarkastelujakson myynnin kasvun 1,6 prosenttiin.

Vuoden Kauppakeskusteko 2020 -kilpailu on avattu!

Vuoden Kauppakeskusteko 2020 -kilpailun haku on avattu ja kilpailuun voi ilmoittautua 31.1.2020 saakka. Esikarsinnasta on luovuttu, minkä vuoksi kaikki kilpailuun osallistuvat pääsevät esittelemään kilpailutekonsa suoraan ulkopuoliselle jurylle. Kilpailuun voi osallistua monenlaisilla kauppakeskuksissa tehdyillä teoilla tai alalle tuoduilla innovaatioilla aikavälillä 1.1.-31.12.2019.

Kauppakeskusliiketoiminnan vuosiseminaari 8.10.2019

Kauppakeskusliiketoiminnan vuosiseminaari järjestettiin tiistaina 8.10.2019 klo 12.15-16.00 Musiikkitalon Paavo-Salissa, Helsingissä.

Kauppakeskusbarometri 2019: Kauppakeskusliiketoiminnan toimintaympäristön haasteet kasvattavat keskusten välisiä eroja

Toimintaympäristön muutokset haastavat kauppakeskusliiketoimintaa. Tiiviissä kaupunkirakenteessa sijaitsevilla suurilla kauppakeskuksilla arvioidaan olevan parhaat edellytykset vastata tulevaisuuden asiakastarpeisiin. Erilaisten palvelujen merkitys kasvaa vuosi vuodelta kauppakeskusten menestystekijänä ja asiakkaiden houkuttelijana, mikä korostaa kauppakeskusten roolia elämysten tarjoajana ja kohtaamispaikkana. Keskukset vastaavat tulevaisuuden haasteisiin erilaistumisella, liike- ja palvelukonseptien uudistamisella sekä asiakastiedon paremmalla hyödyntämisellä.

Kauppakeskusten huhti-kesäkuun kokonaismyynti kasvoi 1,5 prosenttia edellisestä vuodesta

Suomalaisten kauppakeskusten vertailukelpoinen* kokonaismyynti nousi huhti-kesäkuussa 1,5 prosenttia verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Kasvuvauhti hiipui hienoisesti ensimmäiseen vuosineljännekseen verrattuna. Huhtikuun kokonaismyynti laski viime vuoteen verrattuna, kun taas toukokuussa myynti oli selkeästi edellistä vuotta vilkkaampaa. Kauppakeskusten kävijämäärä kääntyi nyt hienoiseen nousuun: vuoden toisella neljänneksellä kävijöitä oli 0,5 prosenttia enemmän kuin vuonna 2018 vastaavalla ajanjaksolla. 12 kuukauden liukuvalla tarkastelujaksolla kokonaismyynti kasvoi 0,7 prosenttia ja kävijämäärän muutos jäi nollaan.

Tiedote 11.6.2019: Sanna Yliniemi Suomen Kauppakeskusyhdistyksen hallituksen puheenjohtajaksi

Suomen Kauppakeskusyhdistys, jonka jäseniä ovat maan merkittävimmät kauppakeskukset ja kauppakeskusomistajat, on valinnut Sanna Yliniemen hallituksen puheenjohtajaksi kaudelle 2019-2021. Yliniemellä on pitkä kokemus kauppakeskusjohtamisesta, ja hän työskentelee Citycon Oyj:ssä liiketoiminnan kehittämisestä, vastuullisuudesta ja turvallisuudesta vastaavana johtajana.

Kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi lähes kaksi prosenttia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä

Suomalaisten kauppakeskusten vertailukelpoinen* kokonaismyynti nousi 1,9 prosenttia vuoden 2019 tammi-maaliskuussa verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Myynnin kasvu oli reippainta maaliskuussa. Ensimmäisen neljänneksen kävijämäärä pysyi täsmälleen edellisen vuoden tasolla. 12 kuukauden rullaavalla tarkastelujaksolla myynti nousi 0,8 prosenttia, mutta kävijämäärä laski 0,6 prosenttia.

Vuoden kauppakeskusteko 2019: Brändi-ilmeen ja arvojen uusiminen nosti kauppakeskus Skanssin uuteen kukoistukseen

Kauppakeskus Skanssi on voittanut Suomen Kauppakeskusyhdistyksen järjestämän Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun. Turussa sijaitseva kauppakeskus on vuoden 2018 aikana uudistanut johdonmukaisesti brändi-ilmettään, jonka kattoteema on selkeä ja antaa loistavan alustan erilaisille elämyksellisille teoille ja tempauksille ympäri vuoden. Samassa luotiin uusi ”Skanssaus”-kieli mukaan tehosteena markkinointiviestintään.

Kauppakeskusten kokonaismyynti laski hienoisesti vuoden viimeisellä neljänneksellä

Suomalaisten kauppakeskusten vertailukelpoinen* kokonaismyynti laski 1,1 prosenttia vuoden 2018 loka-joulukuussa verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Pääkaupunkiseudulla myynti laski 0,5 prosenttia, muilla suurilla kaupunkiseuduilla 2,7 prosenttia ja muualla Suomessa 0,7 prosenttia. Myynnin pudotus oli jyrkintä lokakuussa.

Toimialojen murrokset -aamukahvitilaisuudet 2018

Suomen Kauppakeskusyhdistys ja RAKLI ovat järjestäneet jäsenilleen vuoden 2018 aikana aamukahvitilaisuuksia toimialojen murroksista. Tilaisuuksien esitysaineistot on koottu Kauppakeskusyhdistyksen sivuille ja niihin voit tutustua alla olevasta linkistä.

Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Seuraava

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry
Annankatu 24, 2. krs.
00100 Helsinki
FINLAND

Tietosuojaseloste